Efektivita designu:

V prvním ročníku používání nového designu v roce 2011 vzrostl celkový prodej propagačních předmětů o 50 procent.

Během prvních 72 hodin od představení nového vizuálního stylu přibylo festivalu na jeho facebookové stránce 2000 nových fanoušků.

Před rebrandingem měl profil festivalu na Facebooku 21 tisíc fanoušků. V létě 2012 byl jejich počet 51 tisíc.

www.designemkprosperite.cz
www.dynamodesign.cz

Logo hudebního festivalu, jenž začal v roce 1995, už nevyhovovalo. Odkazovalo na původní pouze rockové zaměření, zatímco v současné době už na každoroční přehlídce zní mnohem více žánrů, včetně folku či jazzu. Navíc logo Rock for People postrádalo hravost, nápaditost, bylo jedním slovem zastaralé. Přestalo plnit svoji funkci - upozorňovat na akci a přitahovat nové fanoušky.

 

"Nechtěli jsme měnit název festivalu, ale šlo nám o omlazení naší značky. Rozhodli jsme se, že mladistvost a modernost festivalu dáme najevo i vizuálním ztvárněním, novým grafickým stylem," vysvětluje Michal Thomes, hlavní pořadatel a ekonom Rock for People. A proto se obrátili na Dynamo design.

Panáčci mají hodně fanoušků

Designéři Libor Jelínek a Tomáš Cikán připravili koncept založený na stylizovaných postavičkách fanoušků a jejich variabilních hlavičkách. Panáčci vlastně představují lidi, kteří jezdí na festival, a jejich emoce či okamžité nálady jsou ztvárněné hlavičkami v podobě srdce, kytary, gramofonové desky, půllitru piva a podobně. "Nová vizualizace umožňuje vyjádřit nepřeberné množství pocitů, které člověk na hudebním festivalu prožívá, včetně setkání s přáteli či touhy po zábavě," dodává Thomes. Tato výrazná pozitivní grafika nabízí široké spektrum kombinací rozpohybovaných postaviček. Poprvé se s novým designem setkali návštěvníci na loňském 17. ročníku Rock for People, a hned zaujal. Podle Thomese z ohlasů fanoušků třeba na Facebooku je zřejmé, že nová cesta vizuální prezentace u veřejnosti funguje. Jen během 72 hodin od první prezentace přibylo na stránce festivalu na Facebooku 2000 nových fanoušků.

Vizualizaci chválí i sponzoři

Na první ročník hudebního festivalu v Českém Brodě přijelo 1100 diváků. Posléze se přehlídka přesunula na vojenské letiště u Hradce Králové, kam letos na 18. ročník přijelo 30 tisíc lidí. Je zřejmé, že nová vizuální prezentace v podobě modulového konceptu umožňuje každoroční obměnu a láká i nové fanoušky. Logo, plakáty i další prezentační tiskoviny včetně webu se tak mohou každý rok přizpůsobovat současným trendům a ani pravidelným návštěvníkům se neokoukají. Nekonečná kombinovatelnost designu zároveň zajistila pestrost propagačních předmětů. Kromě tradičních triček přibyly také holínky, pláštěnky, tašky nebo i dámské plavky. Prodej těchto předmětů vzrostl v roce 2011 po uvedení nového vizuálního stylu o 50 procent. "Novou prezentaci jsme konzultovali i s našimi sponzory, například s T-Mobilem, Staropramenem či Googlem, protože svoji značku spojují s naším festivalem. I těm se tento posun líbí," prozrazuje Michal Thomes.

Tereza Volná
Michal Richtr, Dynamo design
Marcela Honsová

 


 

Co na to hlavní pořadatel a ekonom
Michal Thomes

Festival Rock for People ve spolupráci s Dynamem design udělal v minulém roce radikální změnu v oblasti svého vizuálního stylu. Identita festivalu byla do té doby charakterizována především logem, které bylo zcela změněno, hlavní posun vizuálního stylu však spočívá v práci s barevnými postavičkami s různými symboly namísto hlav (charakterizující nálady návštěvníků RfP). Nové grafické prvky výborně korespondují s charakterem akce a dodávají festivalu moderní vzhled. Ohlasy na změnu grafiky RfP jsou vesměs velmi pozitivní, a jak se ukazuje, nastavený styl je velmi flexibilní a nabízí do budoucna možnost dalšího vývoje.

Co na to designéři
Tomáš Cikán a Libor Jelínek

Máme radost, že jsme se mohli podílet na tak zajímavém projektu, jako je vizuální styl pro Rock for People. Od začátku bylo jasné, že se jedná o velmi ojedinělé zadání. Při tvorbě nové grafiky se do popředí dostala móda, životní styl, identifikace se subkulturami a hlavně zážitky, myšlenky a emoce návštěvníků festivalu.

Tím vznikl hravý a variabilní vizuální styl, který se stal nedílnou součástí značky Rock for People.

 

Cílem nového designu bylo zaujmout nové a mladé fanoušky, ale také udržet ty stávající.

Nový vizuální styl ilustruje nepřeberné množství pocitů, které člověk na hudebním festivalu prožívá.

Festivalové holínky s potiskem nového vizuálního stylu. Triko pro ročník 2011. Speciální edice dětských triček.

Variace festivalových vlajek. Prodej festivalových propagačních předmětů. Plachta v areálu s potiskem pivního brandingu.

Potisk placek uplatňující variabilitu grafického konceptu.

Foto: Archiv Rock for People a Dynamo design