Startup Show završila 23. února několikaměsíční výběry a školení v rámci ostravského akcelerátoru pro inovativní nápady Green Light. Jako vítěze publikum i odborná porota vybraly cyklostan Tike Heleny Záleské a Petry Krhutové, kterému jako konstrukce poslouží místo tyček dva bicykly. Tím jsou kola zároveň ochráněna před noční krádeží.

S usměvavými blondýnkami se setkáváme v průmyslovém areálu Dolní oblast Vítkovice. Zatímco opuštěné doly v centru moravskoslezské metropole zejí prázdnotou, tento bývalý industriální gigant na okraji města ožívá – zabydlují se tu kavárny, vědecké expozice, umělecké ateliéry i showroomy. My zamíříme do Maryčky, oblíbené kavárny v kreativní čtvrti Provoz Hlubina.

Strojvůdkyně cyklistka

"Baví nás příběhy lidí, kteří po světě jezdí třeba trabantem nebo na motorkách. Chtěly jsme proto vyzkoušet také jiné cestování než vlakem nebo autem," líčí Helena Záleská. Bývalá strojvůdkyně, která byla v 25 letech první řidičkou vlaků Leo Express, tak před časem přesedlala z vlaků na kola. Se svou partnerkou Petrou vymyslela Tike – superlehký cyklostan.IMG 1905

"Hodně jezdíme na kole. Zatím jen po Česku, ale plánujeme cestu do Skandinávie a na vícedenní cesty je zkrátka potřeba stan," navazuje Petra Krhutová z Ostravy, původem geodetka, nyní odborná konzultantka farmaceutické společnosti a studentka Podnikové ekonomiky a managementu na Slezské univerzitě. A tak se loni na jaře zrodila myšlenka stanu vhodného na cesty, jehož konstrukci by tvořily samotné bicykly. 

Cyklostan Tike má dvě části a staví se tak, že se nejdříve rozprostře a připevní vnitřní část, která udává, jak daleko od sebe mají kola být. Na sedla a řídítka se nasadí chrániče, kola se překlopí a upevní k zemi, přiváže se k nim vnitřek stanu a poté se kola s vnitřní částí schovají pod vnější část stanu, takzvané tropiko.

Chystáme stan i pro cyklistu samotáře