Maserati nebude mezi výrobci sportovních aut, kteří se rozhodli nabídnout lidem i jinou kategorii, zdaleka první. Už na konci osmdesátých let postavilo Lambroghini model LM002. Oproti současnosti šlo ale o drsný off-road vybavený žíznivým dvanáctiválcem. Vyrobilo se jen 328 kusů.

V roce 2002 vyjelo na silnice Porsche Cayenne, které se navzdory nespokojenosti velké části fanoušků značky stalo prodejním hitem. Vůz se nyní vyrábí už ve třetí generaci a nabízí k pohonu benzinové i naftové motory. Pro poslední verzi se stal základem Volkswagen Touareg.

Maserati, které spadá pod křídla koncernu Fiat, využije nového spojení tohoto italského gigantu s americkým Chryslerem. K postavení základu nového SUV tak pravděpodobně poslouží aktuální verze Jeepu Grand Cherokee.

Vůz bude samozřejmě výrazně odlišný. Studie Maserati Kubang představená na autosalonu ve Frankfurtu nese řadu tradičních rysů značky, včetně mohutné masky přídě s velkým trojzubcem uprostřed. Podle zdrojů blízkých automobilce jde takřka o předprodukční verzi.

 

Pod kapotou by se měl objevit vidlicový osmiválec s objemem 4,7 litru, který pohání i jiné modely Maserati. Novinkou pak bude šestiválcový turbodiesel s objemem 3,0 litru. Motor bude určený hlavně pro evropské zákazníky. Přes osmistupňovou automatickou převodovku, která by měla být italského původu, budou poháněna všechna kola.

 

Maserati Kubang, nebo spíše sériový model s jiným názvem, by se měl začít prodávat v roce 2013.