Za společností Advanced Design Tramontana stojí muž jménem Josep Rubau, který si chtěl splnit svůj klukovský sen o vlastním supersportu. Takových lidí je mezi malými výrobci aut mnoho. On si toho byl vědom a chtěl se proto lišit tak, jak nejvíc to šlo.

Rubau si na jednom ze statků ve vesničce Palau de Santa Eulalia v baskické části Španělska otevřel dílnu. A v roce 2005 byl připraven na autosalonu v Ženevě ukázat koncept nazvaný podle místního větru Tramontana.

Otevřený vůz měl evokovat Formuli 1 pro běžné silnice. Přední i zadní kola byla proto mimo karosérii a oblý nízký ponton vozu se měnil z úzkého čumáku vpředu do širšího místa pro řidiče, aby se vzadu opět zúžil. Nechybělo přítlačné křídlo a zpětná zrcátka na dlouhých stoncích.

Firma se pustila s týmem inženýrů do testování na okruhu. Už v poměrně teplém Španělsku se ale ukázalo, že otevřený vůz není vhodný do vysokých teplot. Člověk, který by chtěl Tramontanu používat pravidelně, by na slunci trpěl. Obzvlášť v arabských zemích, které měly tvořit hlavní odbytiště. Vznikla proto uzavřené verze.

Na karosérii připomínající Formuli 1 tak přibyl kryt silně evokující kokpit stíhacího letounu. Otvírá se vyklopením vpřed tak, aby posádka co nejpohodlněji nasedla dovnitř a zároveň na sebe upoutala co největší pozornost. K dispozici je i druhé sedadlo, cestující sedí za sebou.