Italský designér Giorgetto Guigiaro chtěl u příležitosti založení své společnosti Ital Design vystřelit na nejbližším autosalonu se strhujícím konceptem. Proto spojil své síly s Giottem Bizzarrinim. Ten měl vlastní automobilku v italském Livornu.

Byl to velmi zkušený technik, který pracoval pro automobilky Alfa Romeo, Ferrari nebo ISO, než založil vlastní společnost. Ta sice fungovala jen pět let, ale podepsala se pod několik zajímavých vozů. Jedním z nich bylo právě Bizzarrini Manta.

Bizzarrini měl k dispozici šasi z ocelového trubkového rámu, který pocházel z jeho modelu P538.  Do jeho prostředku podélně vložil vidlicový osmiválec z Chevroletu Corvette. Motor s rozvodem OHV měl objem 5,4 litru a čtyři karburátory Weber.

Guigiaro sám nakreslil linie Manty. Vpředu ji opatřil vyklápěcími světly, která v té době byla moderní. Příď ozdobil speciální znak připomínající rejnoka Mantu obrovskou. Vůz měl na přední kapotě žábry a pouze jeden velký stěrač pro čelní sklo.