Mnichovská automobilka představila třídveřovou variantu BMW řady 1. Oproti předchozí generaci je o 85 mm delší a 17 mm širší. O 30 mm narostl i rozvor, tudíž by mělo být kompaktní auto uvnitř prostornější. Kufr má 360 litrů objemu.
Pod kapotou vozu se objevil zatím nejsilnější motor, který jsme v nové generaci BMW řady 1 mohli vidět. Připravilo ho oddělení M Performance, stejně tak upravilo zevnějšek v podobě výrazného nárazníku, velkých kol i upravené zadní části.
Šestiválec produkuje 320 koní, které může posílat na zadní nápravu přes šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovku. Maximum točivého momentu má v jeho případě hodnotu 450 Nm. Jde v podstatě o nástupce loni prodávaného BMW 1 M.
Proto zvládne zrychlit z nuly na 100 km/h za 4,9 sekundy. Pokud se rozhodnete pro manuální převodovku, pak k tomu bude potřebovat o dvě desetiny déle. Maximální rychlost je již tradičně omezena na 250 km/h.
Sklouzli jsme se s mrštným BMW 1 M. Stojí za 1,3 milionu korun? - čtěte ZDE
Nové BMW řady 3 se předvedlo jako kombi. Má větší kufr než jeho konkurence - čtěte ZDE
Nové třídveřové BMW 1 samozřejmě vyjede i s dostupnějšími motory. Jejich nabídka by měla v podstatě kopírovat tu u pětidveřové verze. Setkáme se tak s verzemi 116i, 118i, 125i a naftovými 120d a 125d.
Novinkou je přeplňovaná zážehová jedna-šestka se sníženým výkonem na 102 koní. Její hlavní výhodou má být nízká spotřeba. V kombinaci si řekne o 5,5 litru benzinu na 100 km. Bude se prodávat pod označením 114i.
Stejně jako u pětidveřové varianty si i zde budou moci zákazníci připlatit za jeden z designových balíčků. Sport Line přizpůsobí náladu vozu spíše sportovně založeným řidičům, Urban Line zase potěší stylovějšími doplňky.