reklama
reklama
16. 5. 2012 | poslední aktualizace: 16. 5. 2012  12:56
Prodej aut: Evropa padá, Česko roste

Škoda a Česko - ostrůvky růstu v moři poklesů na trhu s novými auty

Sedmý měsíc za sebou klesl v Evropě při meziročním porovnání prodej nových aut. Dubnová mizérie se projevuje na výsledcích značek i jednotlivých zemí. Škoda a Česko zůstávají v kladných číslech. Co ostatní?
Čtěte více o: automobilový trh
Česko zaznamenalo v prodeji nových aut v dubnu nárůst 13,5 %, největší mezi dvanácti nejvýznamnějšími trhy.
Česko zaznamenalo v prodeji nových aut v dubnu nárůst 13,5 %, největší mezi dvanácti nejvýznamnějšími trhy.
foto: Škoda Auto

Meziroční pokles dubnových prvních registrací nových osobních aut činí podle Asociace evropských automobilových výrobců ACEA v zemích Evropské unie a EFTA (Švýcarsko, Norsko, Island) 6,5 %, tedy podobný jako v březnu (6,6 %). Jde už o sedmý propad v řadě.

Česko zaznamenalo nárůst 13,5 %, největší mezi dvanácti nejvýznamnějšími trhy. Podrobné dubnové výsledky značek a modelů v České republice najdete zde.

reklama

Značce Škoda se v dubnu dařilo nejen na českém trhu, ale v celé Evropě. Zaznamenala meziroční nárůst 4 % a v žebříčku značek vyrovnala své historicky nejúspěšnější umístění - 11. místo. Za první čtyři měsíce letošního roku jí patří 12. místo a proti loňsku prodala o 3,4 % více aut.

Tady je pořadí dvaceti nejúspěšnějších značek z hlediska počtu prodaných aut v zemích EU a EFTA za duben 2012:
1. Volkswagen 137 694 (1. i v březnu 2012)
2. Ford 79 223 (2.)
3. Peugeot 70 947 (5.)
4. Renault 69 947 (4.)
5. Opel 67 602 (3.)
6. Citroën 61 519 (7.)
7. Audi 61 401 (6.)
8. BMW 55 624 (8.)
9. Fiat 54 554 (12.)
10. Mercedes 49 750 (10.)
11. Škoda 41 525 (13.)
12. Toyota 39 237 (9.)
13. Hyundai 35 977 (14.)
14. Nissan 29 719 (11.)
15. Kia 28 229 (15.)
16. Seat 20 712 (16.)
17. Volvo 20 308 (18.)
18. Dacia 19 777 (20.)
19. Chevrolet 17 870 (22.)
20. Mini 12 710 (21.)

V dubnu došlo na zakolísání dosud všemi turbulencemi neochvějně procházejícího lídra evropského trhu - značky Volkswagen. Prodala o 8,4 % vozů méně než před rokem a ztratila tři desetiny podílu na trhu (drží rovných 13 procent). Co by ale za tak nízký pokles daly značky jako Mitsubishi (-38,7 %) nebo Alfa Romeo (-31,3 %).

Naopak největší nárůsty si z větších značek připsaly Chevrolet (+21,3 %) a Kia (+19,3 %). V plusu jsou stejně jako v březnu všichni tři němečtí výrobci prémiových aut (Audi +4,4 %, BMW +3,3 % a Mercedes +2 %) stejně jako Jaguar (+30,7 %). Luxus na krizi vydělává.

Pořadí za první čtyři měsíce se příliš neliší od dubnového. Na průběžnou třetí příčku se vyšplhal Renault, který z ní sesadil Opel, oběma už na záda dýchá Peugeot. Meziročně si po prvních čtyřech měsících nejlépe vedou ze značek TOP 20 KIA (+23,1 %), Chevrolet (+13,7 %) a Hyundai (+9,7 %). Nejhůře Renault (-23,2 %), Fiat (-19,2 %) a Opel (-16,1 %).

reklama
Zobrazit náhled
Zbývá 1000 znaků
Krome kont politiku a podnikatelske statni mafie (anonym)
je to jediny rust v teto republice. Jinak jde vsechno do prd.le...
Škoda a Česko - ostrůvky růstu v moři poklesů na trhu s novými auty (anonym)
slovensko roste o 3% my o jedno klesáme, rozdíl 4% !!!!!! jak...
Re: Škoda a Česko - ostrůvky růstu v moři poklesů na trhu s novými auty (anonym)
Kolik měli růst před Eurem? Víc? Aha! Takže?
bez € to nepůjde (anonym)
Průmysl a investoři vyžadují €
a stejně jak je česko (qvark)
světlým ostrůvkem v růstu prodeje aut, tak je zároveň tmavou dírou...
Zobrazit diskusi
Nejčtenější
reklama
reklama
reklama
reklama