Na konci šedesátých let automobilky Porsche a Volkswagen toužily po novém modelu, který by u Porsche nahradil základní 912 a u Volkswagenu kupé Karmann Ghia. A jelikož Porsche v té době pro VW odvádělo většinu vývojových prací, měl být Porsche 914 nástupcem obou vozů.

Za kormidlo si stoupl Ferdinand Piëch, Porscheho vnuk. Ten chtěl původně model 914 jako Volkswagen prodávat se čtyřválcovým plochým motorem, jako Porsche měl dostat šestiválec. Vedení Porsche ale nakonec Piëcha přesvědčilo, že prodávat dva vozy stejného vzhledu pod různými názvy by mohlo být zejména na americkém trhu riskantní.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se