Od pondělí je jasno. Škoda Octavia třetí generace je k dostání od 334 900 korun. Mladoboleslavská automobilka zveřejnila její ceník na novinářské prezentaci v portugalském Faru. IHNED.cz přímo na místě vyzpovídal šéfa domácího prodeje Petra Pečenku.

Cena nové Škody Octavia se velmi blíží Volkswagenu Golf. Bylo nutné se s koncernem hádat o tom, kolik bude stát?

To určitě ne. V ceně je vždy strategie založená na zásadách, které koncern dodržuje. Cena vzniká vždy na základě dohody, takže žádné třenice tu nejsou.

Nová Octavia brzy dostane další karosářské varianty. V Ženevě ukážete kombi, bude do té doby cena aktuálního modelu výhodnější?

Ano, stejně jako to bylo v případě liftbacku, připravujeme i pro kombi cenovou nabídku, která bude respektovat to, že se auto blíží ke konci svého životního cyklu.

Jaký očekáváte poměr zájmu mezi fleetovými vozy a soukromníky?

Octavia je především fleetové (firemní) auto, takže my předpokládáme, že 75 až 80 procent připadne na fleetovou klientelu.

S novou Octavií si jste velmi jistí. Chcete, aby patřila mezi deset nejprodávanějších aut na světě. Jaký je její hlavní trumf?

To by nebyla odpověď v jedné větě. Teď jsme na prezentaci předvedli řadu novinek, systémů a technologií. Takže ta odpověď by byla strašně dlouhá. Jedno je ale zřejmé – v novém autě nezbylo z minulé generace prakticky nic.

Jaké trhy by vám měly ve vystřelení Octavie do TOP 10 pomoci?

Máme centrální Evropu jako domácí trh, velkou váhu ale přikládáme i rostoucím trhům. Jde o Rusko, Indii a Čínu. Nesmím zapomenout ani na západoevropský trh, který je pro nás objemově také důležitý.

A co domácí trh? Nebojíte se korejské konkurence, která je v Česku také poměrně úspěšná?

Pokud se podíváte na výsledky letošního roku v prodejích, tak český trh je zhruba na úrovni předminulého roku. Loni se v Česku prodalo zhruba 174 tisíc aut a Škoda dosáhla v minulém roce na růst zhruba o 1500 vozů. To znamená, že my jdeme vlastní cestou, když jsme zvýšili tržní podíl v Česku. Konkurenci samozřejmě pečlivě sledujeme a jsme s výsledkem velmi spokojení.

Ale novému Rapidu se třeba příliš nedařilo.

Já nevím, z čeho tak usuzujete. My jsme do konce roku měli omezené dodávky, omezenou kapacitu. To, co jsme měli prodat, se nám podařilo prodat. Do jaké míry bude Rapid úspěšný, ukáže až celý rok 2013.