Většina automobilek se snaží splnit stále přísnější pravidla regulující vypouštění emisí CO2 tím, že snižuje objemy motorů. Aby se zároveň nezhoršovala dynamika vozů, používá se doping v podobě turbodmychadel. Benzinové motory nové Mazdy 6 zůstaly u vysokých objemů od 2 do 2,5 l a bez turba, přesto spotřebují méně paliva a tím pádem vypustí méně škodlivin než většina sedanů a kombíků střední třídy, jak se můžete přesvědčit zde.

Jak je to možné? Díky souboru unikátních technických opatření pojmenovaných Skyactive, která se týkají každé důležité součásti vozu. Ani u naftových motorů se nová Mazda 6 nevzdala vysokého objemu 2,2 l, přesto se jí od dubna podaří snížit spotřebu až na rekordních 3,9 l nafty na 100 km, a dokáže plnit budoucí emisní normy Euro 6, aniž by musela používat aditiva typu močoviny.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se