Mezi filmovými fanoušky se ještě dlouho povede vcelku zbytečná debata o tom, jestli poslední film režiséra Martina Scorseseho nazvaný Skrytá identita (The Departed) je lepší nebo horší než jihokorejská Volavka (Infernal Affairs, režie Wai Keung Lau), na níž americký klasik postavil svůj poslední kus. Jako by nestačilo, že Scorsese natočil dobrý osobitý film, a kdo si dneska, eufemisticky řečeno, od někoho občas něco nevypůjčí... 

Stejnou zápletku jako ve Volavce - policista mezi mafiány, mafián mezi policajty - naplnil Scorsese překvapivě větší dávkou akčního násilí. Snad proto, aby přesvědčil diváky, že styloví "taloši" v černých sakách a tmavých brýlích patří navždy do mýtických časů mafie.

To Irové, kterým je věnován bostonský příběh, mají drsnější metody. Není divu: vyrostli na tvrdé katolické výchově, vzbouřili se proti ní při četbě Jamese Joyce a k jejich křehkých citům se nedostane ani tak pronikavý pozorovatel, jakým byl Sigmund Freud. A mají specifický smysl pro spravedlnost, protože "jen věrní mohou odejít (depart) do nebes".

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se