Oproti tržištím ale mají obchody vyšší náklady na nájemné, energie či personál. Navíc musí platit i farmářům, kteří jim dodávají zboží. Většina prodejen má proto problém vyrovnat alespoň příjmy a výdaje. "Zisk pro nás je, když se nám podaří srovnat náklady s tržbou," přiznal majitel firmy Zdravíček Karel Novosad. "Věříme, že budeme i vydělávat. Prozatím spíše investujeme," doplnil František Němec, podnikající pod značkou Farma rodiny Němcovy. Možnost výdělku teď vidí majitelé i v e-shopech, které se chystají masivně podpořit.

Nejaktivnější v otevírání nových prodejen v Praze je František Němec. V červenci zprovoznil už třetí kamenný obchod. "Čím více prodejen, tím menší náklady," objasnil svou strategii. "I když musím říct, že jsme měli trochu jinou představu o průměrném nákupu zákazníka," přiznal Němec. Kvůli malé poptávce musel v srpnu dokonce vyhlásit dovolenou. "Přes prázdniny nepokryjeme ani režijní náklady, proto jsme měli prvních čtrnáct dní ve všech prodejnách zavřeno," dodal.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se