Anthony Schofield, generální ředitel společnosti Jan Becher - Karlovarská Becherovka, zůstává v Česku o dva roky déle než jeho předchůdci. Na podzim tomu byly tři roky, kdy nastoupil do čela firmy. A to je běžná délka klasické manažerské smlouvy, kterou majitel karlovarské likérky - francouzský koncern Pernod Ricard - poskytuje. Ovšem to neplatí pro dvaapadesátiletého Skota.

Po úspěších, kterých s Becherovkou docílil, jako například výstavba nové výrobní linky v Karlových Varech za 100 milionů korun, uvedení nového výrobku Becherovka Lemond a hlavně prosazení firmy na trzích zemí bývalého Sovětského svazu a USA, zůstane v čele firmy pět let.

České střídání?

Poté je šance, že ho na nejvyšším postu vystřídá Čech. "Je to možné. Třeba náš bývalý marketingový ředitel Vlastimil Špelda působil v rámci firmy v Anglii a teď je v Paříži. Také náš obchodní ředitel Erik Čížek právě absolvuje interní manažerský kurs v Singapuru. Společnost do našich lidí hodně investuje a dovedu si představit, že jeden z nich by v budoucnu mohl vést Becherovku v Česku. Je to součástí našeho přístupu," tvrdí Schofield v pražském sídle Becherovky.

Ani ekonomická recese šéfa karlovarské firmy, která na českém a slovenském trhu distribuuje i další nápoje z portfolia koncernu Pernod Ricard, netrápí. Jde totiž o takzvané prémiové značky, tedy nápoje vyšší kvality i ceny, jako třeba Ballantine's, Jameson, Martell, Malibu a podobně, které podle jeho slov firmě zajišťují bezpečí i v dobách ekonomických turbulencí. "V krizi lidé přecházejí od značek ve střední cenové kategorie k těm nejlevnějším. Ovšem to se netýká spotřebitelů prémiového segmentu, který naopak poslední tři roky roste," tvrdí.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se