S výzkumem na téma sociální sítě a práce přišla poradenská firma KPMG, která jej na konci loňského roku realizovala ve spolupráci s výzkumnou agenturou Ipsos. Z 53 % respondentů, kteří mají v práci přístup k internetu, jich však čtvrtina (23,5 %) sociální sítě vůbec nepoužívá z časových důvodů, u dalších 7 % pak sociální sítě aktivně blokuje zaměstnavatel.

Komunikační programy typu Skype, ICQ nebo Google talk využívá v pracovní době více než 28 % dotázaných. Na rozdíl od sociálních sítí však pro ně jsou spíše pracovním než soukromým nástrojem. V rámci svého zaměstnání je využívá hned 18 % respondentů. Z převážně soukromých důvodů spouští komunikační programy v pracovní době desetina Čechů. Více než polovina dotázaných (54 %) uvedla jako hlavní důvod využívání sociálních sítí kontakt s přáteli a známými, pětina nicméně sociální sítě využívá především jako zdroj informací.

Jak dále průzkum ukázal, většina Čechů, kteří mají v práci přístup k internetu, stráví denně na sociálních sítích méně než jednu hodinu. Téměř pětina respondentů jim věnuje maximálně dvě hodiny času denně, necelá desetina pak až tři hodiny. Zajímavá data vyšla také z prosincového průzkumu celosvětové sítě poradenských společností KPMG provedeného v 31 zemích pěti kontinentů s názvem The Converged Lifestyle. Z 9600 respondentů totiž aktivně tráví čas na sociálních sítích převážná většina z nich (86 %), přičemž bezmála polovina (49 %) alespoň hodinu denně.