Ač to tak na první pohled vůbec nemusí vypadat, tak i kancelářské prostředí můe být z hlediska hygieny vysoce rizikové. „Na běném pracovním stole se toti nachází 400krát více bakterií ne na záchodovém prkénku. Podobné znečitění vykazuje i klávesnice, telefonní sluchátko či počítačová my. Výsledky průzkumů navíc ukazují, e si přiblině 15 % en a 25 % muů nemyje ruce po pouití toalety v práci a roznáí bakterie dál,“ říká Jan Pipek ze společnosti KIMBERLY-CLARK PROFESSIONAL.
S tím souhlasí i RNDr. Jaroslava ZelenkovaĚ z Hygienické stanice hlavniĚho meĚsta Prahy, která doplňuje, e mikroorganizmy jsou součástí naeho ivota, jsou ve výhodě, protoe je nevidíme, ale občas jejich projevy na zdraví pocítíme. Kolik mikrobů se v naem okolí nachází, záleí na nás, jak se chováme v pracovním a jiném prostředí, jak dbáme na základní hygienu, zejména hygienu rukou. Ruce se v přenosu mikroorganizmů podílí vysokým procentem.
PROJEKT ZDRAVÉ PRACOVITĚ* nabízí firmám praktické poradenství, které jim pomůe zavést na pracovitě nejlepí moné hygienické systémy a postupy, a co je nejdůleitějí, povzbudit zaměstnance, aby prováděli kroky, které zamezí íření kodlivých mikroorganismů, je jsou příčinou vzniku celé řady nemocí. Jeden pracovník na nemocenské stojí firmy odhadem 18 tisíc korun ročně.
Podnikům, které se zapojí do PROJEKTU ZDRAVÉ PRACOVITĚ*, bude nabídnuta příleitost získat komplexní analýzu hygieny celého jejich pracovního prostředí, od recepce a po jednotlivé pracovní stanice. Jaké je mikrobiální osídlení ploch, rukou atd. lze prokázat stěrovou nebo otiskovou metodou. Výsledky pak poskytne mikrobiologická laboratoř. Společnost KIMBERLY-CLARK PROFESSIONAL* následně připraví na míru itá doporučení, kam mají být umístěny hygienické produkty jako dezinfekční prostředky na ruce a ubrousky na pracovní stoly.
Firmy, které vyuijí monosti této analýzy, získají navíc balíček samolepek, plakátů a dalích informačních materiálů, které přináejí informace a zprávy o hygieně na pracoviti. Materiály v tomto balíčku byly pečlivě navreny tak, aby upoutaly pozornost zaměstnanců a přesvědčily je, aby pouívali hygienické produkty, které jim jejich zaměstnavatel dává k dispozici, a přispívali tak k dosaení dlouhodobé pozitivní změny v jejich chování.
Lenka Smrčková