Pivních sklenic, které se od rozšířeného hrdla směrem dolů zužují, v nabídce českých pivovarů přibývá. Je to import tvarů typických pro jiné druhy piva, které do české pivní kultury přinášejí marketingová oddělení nadnárodních pivovarů?

Možná ano, ale možná je důvod prozaičtější. Proč některé značky čepují svůj ležák do skla, které by více slušelo třeba německému pšeničnému pivu? Možná i proto, že z rozšiřující se pivní sklenice se pije rychleji. Ukázal to i výzkum psycholožky Angely Attwoodové z univerzity v Bristolu. Svým dobrovolníkům nabídla pivo ve dvou různých sklenicích: v běžném válcovitém skle s rovnými liniemi a pak ve sklenici s mírně prohnutými stěnami, které se zužují směrem dolů.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se