Pohon všech kol je v případě Škody Octavia Combi řešen pomocí mezinápravové spojky Haldex v její aktuální páté generaci. Ta je přitom rychlejší a lehčí než generace předchozí, podařilo se ušetřit 1,4 kg hmotnosti.
Za běžné situace je poháněna pouze přední náprava. Nastane-li potřeba přenosu vyššího točivého momentu, pohon zadních kol se plynule připojí. V případě nutnosti je možné přenést skoro 100 procent točivého momentu na kola zadní nápravy.
Nová Octavia Combi 4×4 je navíc vybavena elektronickou uzávěrkou diferenciálu (EDS) a rozšířenou funkcí XDS. EDS a XDS jsou aktivní na přední i zadní nápravě a zajišťují rozdělení točivého momentu na všechna čtyři kola.
"Čtyřkolka" je pro Octavii Combi k dispozici ve třech motorizacích. Jde o dva vznětové (1,6 TDI/77 kW a 2,0 TDI/110 kW) a jeden zážehový motor (1,8 TSI/132 kW). Jednotka 1,6 TDI má kombinovanou spotřebu 4,5 l/100 km, emise CO2 činí 119 g/km. Tento motor je dodáván s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou.
Škoda odhalila nový Superb. Nabízí úspornější motory, do prodeje jde v červnu - čtěte ZDE
Škoda potvrdila cenu Octavie Combi. Připravte si minimálně 364 900 korun - čtěte ZDE
Motor 2,0 TDI s pohonem všech kol dosahuje spotřeby 4,9 litru nafty na 100 km a emisí CO2 v hodnotě 124 g/km. I zde je k dispozici ručně řazená šestistupňová převodovka. Přeplňovaný zážehový motor 1,8 TSI/132 kW bude v nabídce v kombinaci s automatickou šestistupňovou převodovkou DSG. Kombinovaná spotřeba činí 6,7 l/100 km, emise CO2 156 g/km.
Ceny Škody Octavia Combi 4x4 Ambition na českém trhu:
1.8 TSI 4x4 AP 649 900 Kč
1.6 TDI 4x4 569 900 Kč
2.0 TDI 4x4 629 900 Kč