Je deštivý srpnový den, v rumunských horách řvou motory. Čeští novináři tady, na úpatí Karpat, usedli za volant nejrychlejší Škody Octavia RS a teď ji prověřují v zatáčkách horské silnice Transfaragasan. Když ale večer dojedou do cíle, zajímá je především člověk, který je na testovacích jízdách doprovází.

Není divu, Martin Hrdlička, vedoucí vývoje podvozků a agregátů v automobilce Škoda Auto, je jednou z klíčových osobností firmy, špičkový konstruktér. Své pověsti nezůstane nic dlužen. Steaku na talíři si nevšímá, zato vytáhne papír a tužku a bleskově črtá technické detaily nové škodovky. Osobně stojí za úpravou jejího podvozku, podařilo se mu zvětšit odklon kol na zadní nápravě a tím zajistit vozu větší stabilitu... Projektant chrlí informace bez pauzy, novináři si sotva stačí poznamenávat. Martin Hrdlička vládne znalostmi, které sbírala jeho rodina sto let.