Vyrazme společně na beskydský magnet přitahující tisíce sportovců a vytrvalců z celé republiky. Jde vpravdě o horu s velkým H. Přesvědčte se, že nejimpozantnější pohled na Beskydy a západní Slovensko je právě z Lysé hory.

Naše cesta na kole začíná v malé podhorské obci Ostravice ležící na říčce téhož jména v pohoří Beskydy. Z centra Ostravice vyrazíme asi 1,7 km po hlavní cestě směr Bílá. Hlavní cestu lemuje široký chodník běžně užívaný cyklisty, takže i my ho využijeme, abychom se vyhnuli provozu. Na druhém kilometru u Mazáku začíná cesta stoupat do kopce a právě zde my odbočíme u dřevěné sochy orla vlevo a hned zase vpravo směrem ke hrázi vodní nádrže Šance. Cesta začíná mírně stoupat a asi po 2 km dorazíme k hrázi, kde stojí za to udělat si přestávku a pokochat se výhledy na přehradu.

Po asfaltce pokračujeme vzhůru dále a asi po 1,4 km odbočujeme po úzké asfaltce prudce vlevo kolem závory směr Lysá hora. Zde už je provoz absolutně nulový a můžeme si užívat pocitu klidného a bezpečného šlapání. Jediné, co nás trápí, je místy dosti strmé stoupání, ale to chvílemi polevuje a zase se jede lépe. Postupně stoupáme a stoupáme výše až po 5,6 km narážíme na zleva se připojující žlutou turistickou stezku.

Chvilku s ní šlapeme paralelně a pak naše cyklotrasa již bez asfaltu samovolně zahýbá vpravo a traverzuje úbočí Lysé hory, až po dalším 1,9 km dorazíme na širokou asfaltku v místně zvaném Zimný, kde je turistický posed a kousek za ním Studánka. Odsud už to máme zhruba 2,5 km na vrcholy Lysé hory. Poslední zmiňovaný úsek jede po kvalitní silnici, ale bez provozu. Snad jen na ostatní cyklisty a pěšáky musíme dávat pozor, hlavně v úsecích, kde jsou krásné výhledy a ty nás odvádějí od sledování cesty.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi