Volvo XC90 se poprvé představilo v roce 2002 na autosalonu v Detroitu. Oblíbily si ho hlavně rodiny v Evropě a USA. O tři roky později se stalo nejprodávanějším modelem značky s téměř 86 tisící udanými kusy. Ještě 14 let po debutu je v nabídce. Loni se v Česku ale prodalo pouhých 158 kusů, zatímco menšího ale novějšího crossoveru XC60 bylo 588 prodaných.

Model je v prodeji bez generační obměny už abnormálně dlouhou dobu. Na novou generaci se ale čeká proto, že bude pro automobilku znamenat malou revoluci. Firma investovala 11 miliard dolarů (220 miliard korun) do příprav na výrobu nové platformy SPA, na které bude právě XC90 jako první stát a využijí ji i další nové modely vyšších řad.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se