Pokud automobilka vyrábí hatchback, měla by ho určitě prodávat v Evropě. Ze statistik prodejů za rok 2013 totiž vyplývá, že místní řidiči jednoznačně preferují tento typ karoserie. Lídrem trhu je Volkswagen Golf s více než 470 tisíci prodanými kusy, což je oproti roku 2012 nárůst o devět procent.

Ani na dalších místech ale nenajdeme jinou karoserii. Dvojkou v Evropě je menší Ford Fiesta s 293 tisíci prodanými kusy. A po sedmi letech se dostal do top tří také Renault Clio. Znamená to pro něj meziroční nárůst o 18 procent a celkem 287 tisíc prodaných aut. I na dalších pozicích najdeme hatchbacky, až osmé místo patří pro Evropu stavěnému SUV Nissan Qashqai.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se