V budově s moderní výrobní linkou, v kancelářích i ve skladech - všude v areálu v Bohaticích na okraji Karlových Varů, kam se v minulých letech postupně sestěhovala kompletní výroba Becherovky, je nudná, průmyslově šedá betonová podlaha.

Jen v prostorách, kde se mísí a macerují přes dvě desítky druhů bylin a koření, které dávají tomuto likéru charakter, je podlaha natřená na červeno. "Tady je srdce firmy, proto jsme to takhle vymalovali," vysvětluje na místě Vladimír Darebník, provozní ředitel společnosti Jan Becher - Karlovarská Becherovka.

Recept na populární nazelenalý nápoj zná údajně pouze on a pak ještě výrobní manažer. Spolu s celou likérkou jej vlastní francouzský koncern Pernod Ricard. A ten nyní hodlá značku získanou v roce 2007 prodat.

Darebník do likérky přišel právě před sedmi lety - se strategickým úkolem shromáždit na jedno místo výrobu z několika do té doby po Karlových Varech roztroušených lokalit.

Také měl celkově modernizovat fungování firmy. "V úhrnu to přišlo na zhruba deset milionů eur, ten proces je teď víceméně dokončen," říká Darebník.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se