Nový postup zavádí přední prodejce a výrobce potravin, kosmetiky a domácích čističů v Evropě u obalů sprchových gelů Dove. Následně bude tato technologie použita i u ostatních výrobků a značek firmy.
Za vznikem technologie Extrusion Blow Moulding (EBM) stojí tým odborníků ve spolupráci s globálními dodavateli obalů Unileveru - společnostmi Alpla a MuCell Extrusion.
Metoda umožňuje vstřikovat do plastových lahví plyn, který vytváří vzduchové bubliny ve střední vrstvě obalu a tím se snižuje množství spotřebovaného plastu. Funkčnost však pro spotřebitele zůstává zachována a tyto obaly jsou i nadále 100% recyklovatelné. Metoda sama o sobě není nová. Procházela však složitým vývojem.
„Když se zaměříme na konkrétní čísla, v minulém roce jsme prodali na 33 mil. kusů výrobků Dove, což nám při zavedení této technologie ušetří až 15 %, v přepočtu 275 tun plastu ročně,“ dodává Paul Howells, viceprezident vývoje a výzkumu obalových technologií společnosti Unilever.
CHEP: Displejové palety získávají na oblibě - čtěte ZDE
Sci-fi nebo realita? Veletrh obalů v Düsseldorfu nabízí revoluční inovace - čtěte ZDE
Obal už nepředstavuje jen ochranu zboží. Nápad z něj dělá reklamu - čtěte ZDE
Unilever však plánuje použít tuto výrobní metodu u všech výrobků s plastovými obaly společnosti, čímž by ušetřil až 27 tis. tun plastu ročně.
Od začátku příštího roku se firma vzdá určitých práv spojených s touto technologií a umožní ji využívat i ostatním výrobcům.