Podsvícený plakát v pražském metru s patřičně krásnou ženou na obálce, vybavenou neúnosným množstvím nákupních tašek, hlásá hlavním nadpisem Merry Shopping. Zdánlivě nedůležitá banalita reklamního sloganu však prozrazuje cosi velikého o naší době. Místo Merry Christmas říká rovnou bez ideologického komponentu Merry Shopping, protože se v naší době z Vánoc obecně stalo právě toto.

Mimochodem není nic dojemnějšího než reklama na událost, která už je pasé. Předvolební plakáty po volbách. Volby jsou již dávno rozhodnuty, ale politik s vyretušovaným úsměvem stále do vzduchu slibuje slušnost, peníze, bezkorupčnost. Reklamy na koncerty, které nám měly změnit život. V čase zamrzlé sliby, které vyprávějí také o tom, jak si asi zvláštně vede reklamní trh, když nevadí, že měsíce leží jejich plochy ladem minulé události. Člověk v těchto pohrobcích vidí lépe tu marnost, podobně jako vyhozené vánoční stromky u popelnic, ideálně ještě se zbytky zlatých třpytivých cancourků, které ještě před pár dny rozsvěcovaly světlo v očích našich dětí.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se