Pražské kino Lucerna, a to velký i malý sál včetně kinokavárny, je v pátek večer místem akce Noc reklamožroutů, která nabízí ve více než pětihodinovém bloku ty nejlepší reklamy. Vedle festivalu v Cannes jde o největší událost v této branži, která se koná přes tři desítky let a je organizována ve více než 40 zemích světa.

Noc reklamožroutů založil Jean-Marie Boursicot v roce 1981, od té doby se koná ve více než 135 městech a každý rok ji zhlédne přes 300 tisíc lidí. Hlavním cílem je propagace umělecké kvality reklam, nikoliv podpora jejich komerční stránky.

Letošní program v Lucerně je rozdělen do čtyř bloků, v přestávkách diváci uvidí lightshow skupiny Pyrroterra a mohou soutěžit o herní konzoli.

V nové kolekci je přes 300 reklam z více než 50 zemí. Letos se promítá i šest českých reklam, což je zatím rekord. Bodovaly spoty Národního divadla, Českého helsinského výboru, Kofoly nebo televizní spot pomáhající hledat práci Romům.

Na některé z promítaných reklam se můžete podívat níže.

Reklama "Vybílíme byt i tobě" ukazuje na předsudky vůči Romům. Často totiž narážejí na nedůvěru, která jim brání získat práci.

Spot Českého helsinského výboru připomíná výročí rozdělení Československa, a to očima kulky, která se mohla rozdělení také zúčastnit.

Hry v Národním divadle musíte vidět sami, vzkazuje reklama režiséra Miroslava Ondruše. Dokážou prý totiž pohltit kohokoliv, i v pracovní době.

Roztomilou kočku ve svých reklamách využívá nejen GE Money Bank, ale i britský mobilní operátor Three. Každý si občas potřebujeme "zablbnout", vzkazuje firma.

Poskytovatel satelitní televize Yes vsadil na filmový vzhled a vypointovaný klip. Sérii reklam pro tuto izraelskou firmu natočila agentura McCann Erickson, která už několikrát získala titul Světová agentura roku časopisu Adweek.

Kočky v reklamách evidentně táhnou. Jednu ve svém spotu využila i síť optik Specsavers. Kočka tu ale tentokrát nejezdí na kole - jde jí o život.