Staré kabelky jsou v Japonsku dobrým indikátorem stavu ekonomiky. Japonky začínají prodávat své starší kabelky, aby si mohly koupit luxusnější zboží. Ještě loni je prodávaly proto, aby měly na nákup věcí každodenní potřeby.

"Slabý jen stvořil mnoho prodavaček kabelek," vysvětluje v deníku Financial Times Takuji Ishihara, šéf řetězce Komehyo, jenž nabízí nové i použité luxusní zboží. "Ženy vědí, že oslabení měny vyhnalo naše výkupní ceny nahoru a jejich letité kabelky teď mají větší hodnotu než dřív." Japonky, známé svou vášní pro světové luxusní značky, toho chtějí využít a dopřát si dražší módní doplňky.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se