Čím více se zaměstnanci potkávají, tím lépe spolupracují a přicházejí s neotřelými nápady. Názor, který zastával mimo jiné výkonný ředitel Applu Steve Jobs, pronikl do kancelářské architektury. Skupina architektů z Londýna v tomto duchu vyvinula software, který umisťuje toalety, ale také kuchyňku a tiskárnu tak, aby se dráhy personálu při cestě na tato místa co nejvíce křížily, napsal britský list The Times.

"Umíme navrhnout prostor tak, aby mezi lidmi docházelo k co největší interakci," řekl David Lewis ze společnosti NBBJ. Například cesta na toaletu se tak prý může stát výletem s řadou setkání.

List The Guardian v článku nazvaném "Hra o trůny" připomíná, že tuto myšlenku podporovaly i technologické giganty jako právě Apple, jehož ohromné nové ústředí se svým centrálním nádvořím a širokými chodbami je postaveno tak, aby na sebe zaměstnanci co nejvíce naráželi. Také nové sídlo Facebooku má na střeše obrovskou zahradu se stezkami a místy pro náhodná setkávání. V budově fotobanky Shutterstock je místnost na jógu a široké centrální schodiště spojující pracovní prostor s kavárnou.

Podle odborníka na vztahy na pracovišti a profesora prestižního švýcarského podnikatelského institutu IMD Johna Weekse výzkumy ukázaly, že umístění toalet sice má vliv na počet setkání mezi zaměstnanci, ale rovněž z nich vyplynulo, že tato interakce nemusí být vždy produktivní, ba dokonce se může firmě vymstít. Někteří lidé se podle něj navíc snaží dostat do kanceláře tak, aby se s nikým nepotkali.

Podle Weeksovy kolegyně Anne-Laure Fayardové mají "řízená setkávání" smysl jen v případě, že zaměstnanci při nich mají soukromí. "Pokud nemají pro své rozhovory soukromí, jejich konverzace pravděpodobně nebude smysluplná," soudí Fayardová.

Další věcí je podle Weekse firemní kultura. "Když firmy přestaví kanceláře, ale současně se nezmění praktiky managementu, je to problém." V některých firmách navíc mají zaměstnanci obavy, že když nesedí za stolem, budou obviněni z lelkování. "A když se pak na 30 vteřin potkají s někým z jiného oddělení, asi nevymyslí žádnou inovaci," řekl Weeks. Proto podle něj musí vedení společnosti výslovně dovolit aktivity, které jsou obvykle vnímány jako "flákání", tedy například klábosení s kolegy.