Hvězdný status herečky Melissy McCarthyové pomohl jejímu novému filmu The Boss, aby za první víkend v amerických kinech utržil odhadovaných 23,5 milionu dolarů. A to přesto, že snímek s ratingem R získává špatnou pověst a negativní recenze.

Pokud se odhady potvrdí, film The Boss v čele návštěvnosti amerických kin nahradí Batmana v Supermana: Úsvit spravedlnosti. Tento snímek se dvěma superhrdiny během víkendu utržil 23,4 milionu dolarů a po třech týdnech má v USA na kontě 296,7 milionu.

Protože rozdíl mezi prvním a druhým místem je momentálně na hranici statistické chyby, je možné, že oba tituly si v pondělí po upřesnění údajů pozice vymění.

Melissa McCarthyová, která v minulosti účinkovala ve snímcích Špión nebo Z cizího krev neteče, se díky filmu The Boss stává komediální jistotou filmového průmyslu.

„Teď má našlápnuto jako žádný jiný komik či komička,“ tvrdí Jeff Bock, analytik společnosti Exhibitor Relations. „Musíte ji brát v návaznosti na Eddieho Murphyho v 80. letech, Jima Carreyho v 90. letech nebo Adama Sandlera v minulé dekádě. McCarthyová je právoplatnou dědičkou jejich odkazu,“ tvrdí.

Navzdory popularitě McCarthyové ale film The Boss bude mít problém udržet se v čele návštěvnosti. V průzkumech spokojenosti diváků od společnosti CinemaScore má jen průměrné skóre C+, což značí, že obecenstvo příliš nadšené není.

Snímek vznikl spoluprací McCarthyové s jejím manželem, režisérem a scenáristou Benem Falconem. Společně již před dvěma lety vytvořili snímek Tammy. Novinka The Boss vypráví o podnikatelce, které zkazí kariéru nařčení z takzvaného insider tradingu, tedy zneužití důvěrné informace z firmy k vlastnímu prospěchu. Snímek vyrobila společnost Universal za 29 milionů dolarů, o víkendu se promítal v 3480 kinech.

76 procent těch, kteří na film přišli, uvedli, že je k tomu přiměla účast McCarthyové. 67 procent diváků představovaly ženy, 51 procent bylo starších pětatřiceti let.

„McCarthyová je zárukou komerčního úspěchu,“ tvrdí Nick Carpou, prezident americké distribuce Universalu. „Je to už její několikátý film, který debutuje na první příčce.“

Druhá novinka v amerických kinech, snímek společnosti STX Entertainment nazvaný Hardcore Henry, se prosazoval jen těžko. Z projekcí v 3015 kinech utržil slabých 5,1 milionu dolarů a skončil na pátém místě. Práva na film natočený z pohledu hlavního hrdiny STX koupila vloni na filmovém festivalu v Torontu, kde přeplatila konkurenci částkou až okolo 10 milionů dolarů.

Snímek sází na to, že do kin přitáhne hráče videoher. 72 procent z těch, kteří na Hardcore Henryho o víkendu přišli, uvedlo, že hraje podobně pojaté střílečky z pohledu první osoby typu Call of Duty nebo Halo.

Na třetím místě v návštěvnosti kin skončila Disneyho Zootropolis: Město zvířat s tržbami 14,5 milionu dolarů. Film má po šesti týdnech na kontě 296,2 milionu.

Čtvrtý je Universal s komedií Moje tlustá řecká svatba 2, jež nyní utržila 6,4 milionu dolarů. V kinech je třetím týdnem s celkovými tržbami 46,7 milionu.

Snímek Batman v Superman: Úsvit spravedlnosti zřejmě skončí mírným neúspěchem – jeho celosvětové tržby dle všeho nepřekročí hranici 1 miliardy dolarů. Přes tu se dostává jen naprostá špička současných velkorozpočtových titulů.

Přesto se Batmanu v Supermanovi daří lépe než jiným komiksovým snímkům. Během tohoto týdne americké tržby Batmana v Supermana například překonaly starší film Muž z oceli, jenž utržil 291 milionů dolarů. Očekává se, že ještě tento týden se Batman v Superman přehoupne přes hranici 300 milionů dolarů.

„Máme našlápnuto k tomu, abychom tři týdny po sobě vedli návštěvnost kin,“ věří Jeff Goldstein, viceprezident americké distribuce Warner Bros.

Ať už konečná čísla na první místo dosadí Batmana v Supermana, nebo snímek The Boss, nezdá se pravděpodobné, že by jeden z nich vydržel v čele i příští týden. Disney totiž do kin pošle hranou verzi Knihy džunglí, kterou doprovází výrazná marketingová kampaň a zatím pochvalné zmínky od recenzentů.