Dodnes Jacques Cavallier Belletrud vzpomíná, jak coby malý kluk obdivoval impozantní železnou bránu k usedlosti zvané Les Fontaines Parfumées v srdci Grasse, hlavního města parfémů. V sedmdesátých letech kolem ní denně chodíval do školy. Dnes, o téměř půlstoletí později, si v hlavní budově přezdívané Bastide − opevnění − zařizuje kancelář. Světoznámého parfuméra, který stojí za bestsellery jako L’Eau d’Issey, Poêm od Lancôme, Stella by Stella McCartney a bezmála stovkou dalších komerčně úspěšných vůní, si značka Louis Vuitton zvolila, aby přesně po 70 letech znovu oživil parfémový byznys tradičního francouzského módního domu.

Důvod, proč i Louis Vuitton chce, co Chanel, Hermès, Dior a spol. už dávno mají, je prostý: parfém je nejdostupnějším, a proto i nejmocnějším produktem světa luxusu. Snadno se prodává napříč hranicemi, kulturami a socioekonomickými skupinami. Pro mnohé představuje vstupenku do světa luxusních značek a pro luxusní značky zase praporečníka, kterého si všimnou i ti, kteří svůj volný čas netráví zrovna shoppingem v Pařížské ulici. V minulosti byly parfémy považovány za článek, který propojuje bohy se smrtelníky. A svým způsobem jím jsou dodnes.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se