Dva známí seděli v hospodě v pražských Dejvicích a přemýšleli nad tím, že jim pivo a víno přijde už "poněkud nudné". "Budu dělat cider! Tady se nevyrábí a přitom jablka jsou u nás základní potravina, něco jako brambory v ovoci," napadlo Ondřeje Frunce, současného marketingového a obchodního ředitele firmy F.H. Prager. Cyril Holub, který nyní řídí výrobu a finance podniku, se toho hned chytil a z myšlenky nad půllitrem piva vytvořil plán na vlastní jablečný byznys.

Cider oba dnešní podnikatelé poprvé objevili ještě za studií, když byli na britských ostrovech. A právě tento nápoj znovu spojil i jejich životní cesty. Znají se sice už od základní školy, chodili spolu také na tu střední, ale pak si šel každý po svém. Frunc studoval humanitní obory, včetně environmentalistiky. Ovoce a staré odrůdy tak byly již dlouho jeho tématem. Spolu s kamarády se už tenkrát staral o zanedbané sady. Cider ochutnal během návštěvy Irska a okamžitě se pro nápoj nadchl.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se