Nové modely, elektromobily a všudypřítomný internet. Tak si kreslí budoucnost Volkswagenu německé vedení značky. Firma slibuje v následujících deseti letech změny, jaké ještě značka nepoznala.

Volkswagen, jehož kmenový závod se nachází ve Wolfsburgu, musí především zvýšit svoji ziskovost. Podle člena představenstva Herberta Diesse mu z tržeb v hodnotě sta eur zbývá hrubý zisk necelá dvě eura. Do roku 2020 to musí být eura čtyři a za dalších pět let šest eur.

Cestou jsou podle Diesse nové modely a elektromobilita, přičemž "srdcem" každého auta bude internet. Koncern chce v roce 2025 prodat alespoň milion vozů na čistě elektrický pohon. V současné době jsou prodeje elektromobilů v řádu několika tisíc vozů ročně. "Současně nabídneme nový design. Vozy poskytnou více pohodlí cestujícím i větší prostor pro zavazadla," slibuje Diess. Pokud jde o samořiditelné vozy, je to podle něj zřetelný trend, ale je otázka, jak rychle a v jakém rozsahu se tato auta na silnicích a dálnicích prosadí.

Diess přiznal, že Volkswagen zaspal nejenom v nástupu digitalizace, ale také ve vývoji SUV. V roce 2020 by chtěl nabízet 19 těchto modelů proti současným dvěma. To znamená, že jejich podíl v celkové nabídce výrazně stoupne, hlavně v USA a Číně.

Obrovské změny čekají v následujících deseti letech nejenom Volkswagen, ale i jeho konkurenty zaměřené na masovou výrobu (objemový segment). Výchozí situace Volkswagenu je však podle Diesse velice obtížná. "Dieselová krize (Dieselgate) způsobila značnou ztrátu důvěry. Musíme rychle nalézt ztracenou půdu pod nohama," poznamenal šéf značky VW. Upozornil, že pozice automobilky v posledních letech zeslábla v USA a také Brazílii.

Minulý týden Volkswagen oznámil, že hodlá ve své hlavní značce VW zrušit 30 000 pracovních míst.