Transformace na chytré město nenastane přes noc

◼ Zuzana Nehajová
◼ senior manažerka společnosti EY, zodpovědná za poradenství v oblasti inovací

Koncept chytrého města či regionu by neměl být chápán jen jako jeden z dalších fenoménů digitální revoluce, ale jako širší koncept transformace fungování obchodních vztahů a společnosti jako takové. Moderní technologie a inovativní řešení se využívají napříč jednotlivými sektory pro zkvalitnění veřejného prostoru, dopravního systému, odpadového hospodářství či energeticky efektivních budov, a to vše při neustálém snižování nákladů. Stačí tedy ve městě umístit senzory a posbírat všechna dostupná data? Budou firmy připraveny přetavit toto množství dat na nové obchodní modely a příležitosti?

Transformace na chytré město nenastane přes noc. Jde o dlouhodobý proces, který probíhá na základě vize a strategie postavené na jedinečnosti a příležitostech daného města či regionu. Strategie chytrého města představuje komplexní systém podpůrných opatření, která cíleně a systematicky vytvářejí inovativní a kreativní ekosystém ve městě. Ten je důležitý pro zvyšování inovační kapacity firem. Základním předpokladem pro nové produkty a služby, ale také pro nové formy kooperace a partnerství, včetně nových obchodních a investičních modelů, je inkluze, otevřenost a kolaborativní přístup.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se