Začínáme fungovat jako firma, ne jako banda punkerů, svěřil se s nadsázkou Oliver Dlouhý, zakladatel nejúspěšnějšího českého start-upu na vyhledávání výhodných letů Kiwi.com. Končící rok byl pro něj přelomový. V květnu se jeho strmě rostoucí firma přejmenovala z dřívějšího Skypickeru. A Dlouhý musel vymyslet, jak ji dál řídit, aby jí její vlastní rozvoj nepodrazil nohy. Ocitl se v situaci, kdy musel začít proměňovat brněnský start-up na klasický podnik.
Cestování v jedné aplikaci
V českém startupovém prostředí lze osmadvacetiletého Dlouhého označit za žijící legendu. Firmu založil v roce 2012 a od té doby vyrostla o několik tisíc procent. Letos její majitel odhaduje tržby až na osm miliard korun a počítá se zhruba 200milionovým ziskem. Před třemi lety tehdejší Skypicker dosahoval obratu deset milionů korun. Přesto Dlouhý věří, že potenciál pro růst nevyčerpal. Za změnou značky leží snaha "přistát na zemi" a sáhnout po dalších trzích s osobní přepravou − vedle letecké i té pozemní.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111