Svátek zamilovaných šimrá nejen naše city, ale systematicky popichuje i naše materiální založení. Květináři zdobí výlohy záplavami růží, cukrárny jsou plné sladkých srdcí, návrháři šperků a spodního prádla vymýšlejí nové kolekce... Společnost MasterCard dokonce sestavila mezinárodní Love Index, který vychází z analýzy transakcí platebními kartami. Útraty několik dnů před Valentýnem narůstají až o 73 procent.

Zeptali jsme se prodejců spodního prádla, erotických pomůcek a šperků, jak se na svátek lásky připravují a jak moc mají Češi 14. únor spojený s nakupováním.

Provokace prádlem

4Přestože nám v průzkumu většina oslovených odpovídala, že Valentýna neslaví, obchodníci mluví o opačném trendu. "Vlna objednávek a zákazníků přichází zpravidla dva až tři dny před Valentýnem," potvrzuje prodavačka Martina z butiku Agent Provocateur, který prodává luxusní spodní prádlo v pražské Pařížské ulici.