Největšímu světovému pivovaru Anheuser-Busch InBev klesl ve čtvrtém čtvrtletí čistý zisk na 400 milionů dolarů (10,3 miliardy korun), zatímco o rok dříve po očištění o jednorázové položky činil 2,29 miliardy dolarů. Firma pociťuje hlavně negativní dopady prudkého poklesu prodeje piva v Brazílii, což je pro ni druhý největší trh. AB InBev ale ve své čtvrteční zprávě současně zvýšil odhadovaný cíl úspor ze spojení s konkurenčním pivovarem SABMiller.

Srovnatelný očištěný zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) klesl bez zahrnutí vlivu kurzových výkyvů o 3,6 procenta na 5,25 miliardy dolarů. Sedmé čtvrtletí za sebou tak zaostal za očekáváním analytiků, kteří podle agentury Bloomberg v průměru čekali zisk 5,64 miliardy dolarů. Bez zahrnutí Brazílie by se zisk zvýšil o 6,4 procenta.

Tržby se ve čtvrtém čtvrtletí zvýšily o 0,2 procenta na 14,2 miliardy dolarů (364,2 miliardy korun).

Pivovar trápí citelný propad kupní síly v Brazílii v důsledku dva roky trvající recese. Vedle poklesu prodeje se tam firmě také zvyšují náklady, a to kvůli poklesu kurzu brazilské měny. Slabší je prodej také v Severní Americe a v Evropě, kde však podniku vzrostl zisk díky prodeji dražších značek. Pivovar doufá v úspěch v Africe, kde loni díky převzetí SABMilleru získal kontrolu nad rychle rostoucími místními ležáky, jako je Balimi v Tanzanii a Eagle v Ugandě.

AB InBev současně oznámil, že úspory ze spojení se SABMillerem podle aktualizovaného odhadu dosáhnou 2,8 miliardy dolarů. Doposud firma čekala úspory 2,45 miliardy dolarů. Před oznámenou akvizicí chtěl pivovar snížit náklady na 1,05 miliardy dolarů, uvedla agentura Reuters.

AB InBev má více než dvojnásobnou velikost ve srovnání s nejbližším konkurentem, kterým je pivovar Heineken. Na globální produkci piva se podílí téměř čtvrtinou. Mezi jeho značky patří belgická Stella Artois, mexická Corona či americký Budweiser. O používání značky Budweiser nicméně Anheuser-Busch vede již několik let řadu známkoprávních sporů s českým pivovarem Budějovický Budvar.