Proč se v nejistých dobách lidé obracejí ke šperkům a drahým kamenům?

Protože jejich hodnotu už v minulosti prověřily válečné konflikty a sociální nepokoje. V takových situacích peníze ztrácejí hodnotu a lidé se potřebují přemísťovat. Šperky pak představují nejvyšší hodnotu koncentrovanou do nejmenší hmoty. Víme z historie, že mnoha Židům, kteří se na prahu druhé světové války přemístili do Ameriky, vyřešily situaci právě šperky, které si přivezli s sebou. Za mořem je prodali a mohli začít nový život. Proto se k nim lidé uchylují, podobně jako ke zlatým mincím. Vláčet s sebou kila zlata je ovšem náročné. Nejlepší je určitě kombinace zlata a kamenů ve špercích.

Chápal to český zákazník od začátku vašeho působení v oboru?

Když jsem před 25 lety začínal s obchodem v lokalitě pražského Židovského Města, v prvních třech letech sem obvykle zabloudili dva až tři čeští zákazníci a ptali se, kde je statistický úřad. To se ale změnilo. Přestože působíme pořád na stejném místě, tvoří dnes 70−80 procent mojí klientely Češi nebo lidé trvale žijící na našem území.