Před deseti lety jen málokdo tušil, jak výrazně mohou do marketingu zasáhnout Facebook a Twitter. Pokud chtěly firmy sdělit něco nového, sázely na tiskové konference s bohatým pohoštěním a dárky. Dnes se trend obrátil: snad neexistuje inzertní web, kde by společnosti nehledaly specialistu na sociální sítě. Přesto bychom podle experta na marketing Karla Křivana neměli slepě podléhat jen on-line světu. Není všemocný a může se velmi rychle obrátit proti firmě samotné. A za druhé: stále je řada lidí, kteří na webu nežijí, a firmy potřebují oslovit i je. "Jen už to není klasickou tiskovou konferencí, ta doba je pryč," říká šéf agentury MouseHouse a vysokoškolský pedagog.

HN: V poslední době jsem nezávisle na sobě slyšela od několika lidí stejnou větu: Marketing je zlo. Opravdu?

Taky to občas slyším. Ale není to zlo. Zlo je třeba válka, ne marketing. Je to jen normální produkt, s nímž je nutné umět pracovat. Problém je, že marketing v podobě reklamy zásadně ovlivňuje veřejný prostor. Hlavním mottem všech reklam je − na nic nečekej, štěstí máš u nás, nic pro to nemusíš dělat. Nemáš-li peníze, tak si je vesele půjč a to vše zadarmo. Lidé pak tento komerční svět zaměňují se svým vlastním: chtějí vše hned a bez námahy. To má devastující vliv na život.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se