Trojkoalice nesouhlasí s vedením trasy přes Balabenku do Štěrbohol, které prosazují ANO a sociální demokraté. Vedení města pak vybere konečnou variantu. Novinářům to řekli náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) a zastupitel Matěj Stropnický (SZ/Trojkoalice).

Trasu okruhu dnes měli původně pražští radní schválit. Právě na návrh Trojkoalice ale nakonec materiál z programu jednání stáhli. „Kolegové z Trojkoalice požádali, aby měli šanci předložit nám návrh jiného možného vedení okruhu. Já jsem požádal koaličního partnera, aby to připravil na další koaliční jednání i s harmonogramem. Jednání bude za 14 dní,“ řekl Dolínek.

„Shoda na tom, že městský okruh je potřeba dobudovat a propojit, uvnitř koalice je. A teď si akorát musíme říct, jaká ta trasa přesně bude. Chceme přesvědčit koaliční partnery o tom, že pokud má hlavní město realizovat tuto největší investici, do které se chystá, tak je třeba, abychom zodpovědně rozhodli na základě variant, které budou plnohodnotné,“ dodal Stropnický.

Do dvou týdnů Trojkoalice připraví kromě konkrétního vedení trasy harmonogram své varianty. Součástí materiálu by měl být i odhad nákladů. Pokud by se město rozhodlo, že nechá detailně prověřit variantu navrhovanou Trojkoalicí, pak by zhruba rok trvalo vydání stanoviska EIA, které posuzuje vliv stavby na životní prostředí.

Návrh Trojkoalice místo vybudování jedné velkokapacitní komunikace počítá s vedením dopravy po dvou trasách, které nyní už existují. Jedna by vedla od Pelc-Tyrolky Povltavskou ulicí směrem na Českobrodskou a zahrnovala by nový tunel pod Malešicemi. Druhá by řidiče vedla z Holešoviček přes Průmyslový polookruh. Postavit by bylo nutné jen úsek o délce zhruba 3,5 kilometru, zahrnující nový tunel.

Podle varianty ANO a ČSSD by asi 10kilometrová trasa vedla z Pelc-Tyrolky přes Balabenku do Štěrbohol. Bude se skládat ze tří úseků, prvním je 3,2 kilometru dlouhý úsek z Pelc-Tyrolky na Balabenku, kde budou dva tunely. Druhý úsek mezi Balabenkou a Štěrboholskou má jeden tunel a třetí částí je 1,35 kilometru dlouhá Libeňská spojka. Tam bude tunel měřit 865 metrů.

Kdy bude rozhodnuto, kterou z variant město definitivně zvolí, není v tuto chvíli jasné. Podle Dolínka by návrh mělo vedení města předložit zastupitelům na zářijovém jednání.

Související