Těžko hledat méně pravděpodobné místo pro minipivovar, než je obchodní centrum. Kdo by očekával varné nádoby, spilky nebo ležácké tanky mezi obchody s módou a parfumeriemi? A přesto právě na takovém místě vaří pivo Nová Sladovna. Je v tom ovšem jeden paradox: v budovách dnešního obchodního centra v minulosti sídlil starý opavský měšťanský pivovar. A tak se vlastně pivovarnictví vrací oklikou na původní místo.

Ostatně zvenčí si budova zachovala díky citlivé rekonstrukci industriální charakter a architekti ve svém návrhu využili i starý pivovarský komín. Ten tak dodnes stojí uprostřed obchodního centra. V útrobách budov propojených skleněnou střechou zůstala ještě jedna připomínka starého pivovaru: původní měděná varna, která tvoří dominantu restaurace Ka-Varna. Pivo se v ní dnes už nevaří, našla poněkud překvapivé využití − stal se z ní dětský koutek.

30 různých speciálů

dosud uvařil sládek Nové Sladovny Jakub Dobrovolný.

650 hektolitrů

je přibližně výstav Nové Sladovny. Drtivá většina produkce se prodá v místní restauraci.

4 miliony korun

představovala počáteční investice do technologie. Když pivovar začal vařit i svrchně kvašená piva, musel ale do výroby investovat další statisíce.

Jak Ka-Varně, tak restauraci Nová Sladovna, pod níž se nachází samotný minipivovar, šéfuje Karel Bureš. Nápad otevřít v budově bývalého pivovaru restauraci se zrodil v roce 2012, když skončila hlavní rekonstrukce celého objektu. Vlastní pivo mělo být tahákem pro hosty, marketingový příběh se navíc nabízel sám: pivo se v těchto místech dělalo už od 19. století, pivovar skončil až v roce 2005.

Teď se vaří v mnohem menším měřítku ve sklepě obchodního centra. Původní nápad, aby celý pivovar stál přímo uprostřed restaurace Ka-Varna, na původním místě, se neukázal jako praktický. "Marketingová představa architekta, ktery projekt navrhoval, byla, že sládek bude chodit mezi lidmi v holínkách, stříkat kolem sebe vodu a bude to skvělá atrakce. To ale možná může pobavit skalního pivaře, ale ne 99 procent našich hostů," vypráví Karel Bureš na zahrádce restaurace.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 60 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.