Společnost Secret Escapes koupila největší slevový portál v Česku Slevomat.cz. Spolu s ním získala stoprocentní podíl také v agregátoru slev Skrz.cz a slovenském Zlevomat.sk, uvádí magazín Forbes. Cenu transakce strany zatím nezveřejnily. Podle dřívějších odhadů médií by to mohlo být až 1,5 miliardy korun, cena by ale mohla být i vyšší.

Mluvčí Slevomatu Tomáš Holý prodej společnosti potvrdil. Nijak jej však nechtěl komentovat s tím, že pro Slevomat se do konce roku nic nemění a zároveň nastává přechodné období, kdy se prodej musí doladit. Společnost má před sebou vánoční období, které je pro internetové obchody vrcholem celého roku a prodá se v něm asi třetina všeho zboží.

"Máme radost, že se nám podařilo jako partnera získat právě globálního hráče Secret Escapes, což je myslím i pro týmy ve všech firmách velká příležitost," říká Tomáš Matějček, zakládající partner investiční skupiny Miton.

Secret Escapes je britská skupina, která vznikla v roce 2011 a nabízí zlevněné luxusní dovolené. Podle svého webu je světovým lídrem mezi turistickými portály, působí ve 21 zemích. V Česku už provozuje cestovní klub Travelist. Společnost funguje na principu členství, kdy nabízí levné ubytování registrovaným uživatelům. Těch má asi 42 milionů. Mezi investory firmy patří i například Google Ventures.

Podle Alexe Sainta, šéfa Secret Escapes a spoluazkladatele skupiny je ve střední Evropě obrovský potenciál pro podnikání v oblasti cestování. "Akvizice Slevomatu nám pomůže urychlit růst v regionu. Věříme, že tato transakce také umožní oběma firmám sdílet know-how a dále posilovat tržní postavení," uvedl Saint v prohlášení k prodeji.

Poprvé se informace o prodeji Slevomatu objevily v květnu letošního roku. Podle serveru E15 byli ve finále o koupi čtyři zájemci. Už dříve chtěla portál údajně koupit mediální skupina Mafra.

Slevomat vlastní investorské skupiny In Bridge, Miton a Enern společně s Tomášem Čuprem, který portál před sedmi lety založil. Už loni firma oznámila, že chce opustit trh se slevami a plánuje se zaměřit na prodej luxusnějšího zboží a cestování. "Kdysi obvyklé výprodeje tak střídají exkluzivní nabídky šité na míru, často i zcela beze slevy. To je trend, kterým se chceme do budoucna ubírat, a slevový trh, který jsme vytvořili, zcela opustit," uvedla v dubnu letošního roku ředitelka portálu Marie Chytilová.

Největší slevový portál navštíví denně 200 až 300 tisíc lidí. V roce 2015 Slevomat utržil 362 milionů korun. Dvojka na trhu, portál Klido (dříve Pepa.cz) loni utržil asi 300 milionů korun.