Pobočka řízená společností VFS Global funguje už od letošního února a byla otevřena v rámci plánu agentury CzechTourism na posílení propagace České republiky v Indii. Podle údajů CzechTourism se za posledních pět let počet indických turistů přijíždějících do Česka téměř ztrojnásobil. V roce 2016 jich přijelo 66 tisíc a strávili zde 159 tisíc nocí.

Podobně rostou i výdaje indických klientů. V České republice podle CzechTourism utrácejí v porovnání s ostatními asi o 30 procent více, kolem 4000 korun na osobu a den. Typický indický turista navštěvuje Českou republiku v kombinaci s dalšími dvěma až třemi evropskými zeměmi, které navštívil již dříve. Právě na tyto zkušené cestovatele, kteří se zajímají více o kulturu než o nakupování, bude CzechTourism směřovat svou propagaci.

"Česká republika je mezi deseti nejrychleji rostoucími cílovými destinacemi indických turistů v Evropě. Do roku 2021 by měl počet výjezdů z Indie do regionu Střední a Východní Evropy vzrůst o 60 procent," komentovala změny v síti zahraničních poboček ředitelka odboru zahraničních zastoupení, Klára Vysloužilová.

"Rádi bychom, aby Česká republika nebyla vnímána jen jako Praha, ale chceme představit také nové regiony a produkty. V roce 2017 jsme již indickým touroperátorům ukázali krásy jižní Moravy s nekonečnými vinicemi a bohatou kulturou včetně památek UNESCO. Rok 2018 bude pro Česko dobou oslav, jelikož uběhne 100 let od založení prvního samostatného státu a ústředním tématem budou památky a místa spjatá s touto dobou. Nemůžeme nezmínit rodící se fenomén pražských kaváren, velkých značek jako Baťa, Škoda nebo Tatra, ale samozřejmě i mnoha krásných tradic," shrnul své další plány Arzan Khambatta, Head of CzechTourism India.

Zastoupení v Mumbai je součástí oficiální marketingové kampaně agentury CzechTourism, která od roku 2013 jednotně představuje Českou republiku jako zemi příběhů.