Pro ženu, která je ředitelkou Slevomatu už tři roky, je to zkrátka bouřlivé životní období. Když se těsně před devátou ráno scházíme v zasedačce Slevomatu, je usměvavá a plná energie. Ptám se, v kolik vstávala a co už má dnes za sebou. Lehounce se zamračí, ale vážně jen málo, je to spíš takový stín. "Vstávám podle toho, kdy se rozednívá. Takže dneska chvíli před šestou. A mám toho za sebou už docela dost, protože jsem řešila průšvih na našem webu."

Tím "průšvihem" je nabídka zájezdu na Floridu na hlavní stránce Slevomatu. Bavíme se v půlce září, což znamená dvě věci. Že Slevomat má už dva týdny nového majitele, britskou firmu Secret Escapes, který podle neoficiálních informací zaplatil bývalým majitelům kolem půldruhé miliardy korun. Ale to už média probrala. Zároveň však v těchto dnech řádí na Floridě hurikán Irma a je jasné, že pro prodej zájezdů do této destinace to není úplně vhodná doba. Byť je to nabídka až na příští rok.

Ale ze stránek Slevomatu už je pryč, o to se Marie Havlíčková postarala. Ptám se, jestli je nepříjemnou šéfovou. "To si pište," říká mi, už zase spíše s úsměvem. "Takové věci se prostě nesmí stávat. Ale když už se stanou, beru je jako šanci se přiučit a postarat se o to, aby se víckrát nestaly. Takže ve finále jsem docela pozitivně nakopnutá!"

Prý chcete mluvit s každým zaměstnancem ještě dřív, než ho přijmete.

Neplatí to u obchodníků. Těch přijímáme hodně a je tam docela velká fluktuace. S obchodníky se scházím po třech měsících práce, kdy je jasné, jaké mají první výsledky. Ale je pravda, že ostatní budoucí zaměstnance chci v posledním kole přijímacího pohovoru aspoň jednou potkat.

Kolik těch kol je?

Může se to lišit, ale minimálně tři nebo čtyři. V prvních kolech se zohledňuje odborná stránka, v tom posledním je to spíš o tom, jak ten člověk případně osobně zapadne do firmy.

Co je pro vás důležité?