reklama
reklama
11. 11. 2011 | poslední aktualizace: 11. 11. 2011  15:57
Osm trendů globální turistiky v roce 2012

Osm trendů globální turistiky: víme, jak se bude vyvíjet cestovní ruch

Američané cestují, aniž by věděli kam, šetrní Britové nabízejí své zahrady jako turistické kempy a bohatí Evropané chtějí, aby jejich cesty nepoškozovaly přírodu. Na londýnském veletrhu cestovního ruchu se mluvilo o nových trendech v cestování v roce 2012.
red
red
Na dovolenou se cestuje navzdory krizi.
Na dovolenou se cestuje navzdory krizi.

Světové ekonomice hrozí další krize, evropské státy se zmítají v dluzích a zápolí se zpomalením hospodářského růstu. Turistický průmysl proto potřebuje nové myšlenky, které by přitáhly pozornost zákazníků, píše se ve zprávě Globální trendy světového cestovního ruchu, kterou v Londýně zveřejnila společnost Euromonitor International.

"Cestovatelé hledají legraci a dobrodružství, což je vidět z nových trendů, jako jsou tajemné cesty v Americe nebo pronajímání vlastních zahrad ke kempování v Británii," tvrdí Caroline Brennerová, jež má v konzultantské firmě na starosti cestování a turistiku.

Euromonitor International vytyčil pro příští rok osm trendů, šest z toho se týká jednotlivých regionů, v dalších dvou případech jde o celosvětové fenomény.

reklama

USA: tajemné cesty

Americké cestovky začínají nabízet něco zcela nového: od výletů, při nichž zákazníci nevědí destinaci ani jméno hotelu, až po po zájezdy, při nichž lidé dostávají den po dni nové instrukce a program prostřednictvím svých tzv. chytrých telefonů. Cestovatelé obvykle zaplatí při nákupu takového zájezdu poloviční cenu, další peníze získají cestovky nabízením dalších služeb během výletu.

 

Velká Británie: pronajměte si zahradu

Dluhy britských domácností stoupají a koncept "pronajměte svou zahradu" přináší lidem vítaný zdroj příjmů. Web campinmygarden.com nabízí zájemcům, aby pronajali svou zahradu zájemcům o kempování. Nápad je zaměřen na cestovatele, kteří vyhledávají prostředí lokálních komunit a vracejí se k tradičním a skromným formám ubytování. Poptávka zřejmě vzroste během letních olympijských her v roce 2012.

 

Evropa: luxus bez pocitu viny

Po globální světové krizi se v Evropě objevil nový druh turistiky – autentičtější a etičtější. Zákazníci nakupující luxusní balíčky nyní u cestovek vyhledávají výpravy, které budou trvale udržitelné a respektující životní prostředí. Cestovní kanceláře by proto měly klást důraz na pomoc lokálním komunitám, více spolupracovat s místními řemeslníky, hudebníky atd.

 

Blízký východ: vylepšení obrazu zemí Arabského jara

V roce 2011 vypukly v řadě blízkovýchodních zemí politické protesty žádající reformy a změnu režimu. Zatímco Tunisko a Egypt se snaží prezentovat svoji novou demokratickou éru, v Libyi a Sýrii bude obnova škod v turistickém ruchu ještě nějaký čas trvat.

 

Afrika: m-byznys

Kontinent, v němž používá mobil 489 milionů lidí, žene nahoru poptávku po telefonních službách zaměřených na cestování. Sedm milionů Afričanů už vlastní chytré telefony a 60 procent uživatelů mobilního internetu přes své telefony i nakupuje. Cestovní kanceláře proto budou vytvářet nové aplikace pro on-line rezervace a propagaci svých destinací.

 

Asie: rostoucí vliv Číny

Suma, kterou utratí čínští cestovatelé jen za ubytování, vzroste mezi lety 2010–2015 o dvacet procent a dosáhne 67 miliard amerických dolarů ročně, což Čínu zařadí na druhé místo za Spojené státy americké. Hotelové řetězce se proto v Číně snaží posilovat své značky a zkušenosti z Číny promítnout i do nabídek ve svých domovských zemích.

 

Svět: sociální média

V roce 2011 se sociální média dostala do popředí marketingových aktivit turistického průmyslu. Využívána jsou nejen k tomu, aby si lidé on-line rezervovali své cesty a ubytování, ale i k budování stálé klientely. Hotely se tímto způsobem snaží oslovit své potenciální hosty v poněkud osobnější a intimnější rovině. Otázkou ale podle Euromonitoru zůstává návratnost těchto investic.

 

Technologie a on-line cestování: soutěživost cestujících

Trend vnášet soutěživost a hru mezi zákazníky se do cestovního ruchu rozšířil z amerického zábavního průmyslu. Tím, že cestovní kanceláře vybízejí své klienty, aby se zúčastňovali soutěží, sdíleli své zkušenosti, fotografie a videa s ostatními, posilují jméno své značky a loajalitu zákazníků.

Autoři: red
reklama
Zobrazit náhled
Zbývá 1000 znaků
Článek neobsahuje komentáře.
Nejčtenější
reklama
reklama
reklama
reklama