Kdyby začátkem devadesátých let nebyla na ročním studijním pobytu v USA, kdoví, v čem by podnikala. Právě tam tehdy 17letá středoškolačka poprvé objevila profesio­nální "spa" neboli masážní vířivky. Dnes je Kateřina Kadlecová jednatelkou a spolumajitelkou společnosti USSPA, českého výrobce masážních vířivek a bazénů v Dolní Dobrouči.

"Byla jsem z toho tehdy nadšená a jako sportovec jsem vnímala, že je to dobrá relaxace. Ale vůbec mě nenapadlo, že to někdy budeme dělat," vzpomíná na americkou inspiraci Kadlecová. Po návratu během prázdnin u Máchova jezera jí otec prozradil, že uvažuje o podnikání, a ptal se, co ji v USA zaujalo. "Vidím to stále, protože z toho dne máme i fotky. Stáli jsme s tátou v jezeře po kolena a spa bylo první, co ze mě vypadlo. Otce to zaujalo jako sportovce i jako byznysmena a bylo hodně vizionářské, když usoudil, že regenerace bude důležitá pro každého."

A to nebyl jediný benefit, který Kadlecová ze své první cesty do USA vytěžila. Naučila se samostatnosti, objevila marketing, zdokonalila angličtinu… "Ten pobyt mě nasměroval na celý život a lidsky posunul."

V současné době pochopitelně také cestuje. Obvykle propojuje soukromé cesty s pracovními. Otec jí už předal vedení firmy, a tak spolu s manželem jezdí do ciziny jak za prací, tak za poznáváním nových míst, lidí, jídla i pití.

Španělsko: Nejlepší červené a skvělí lidé

jarvis_599d530a498e27acfc21847e.jpeg
Foto: archiv Kateřiny Kadlecové

USSPA vyváží vířivky do Švýcarska, Německa, Slovenska a třeba loni bylo nejlepší exportní destinací Španělsko, kde má česká rodinná firma svoji dceřinou společnost už osm let. "Španělsko je moje srdeční záležitost nejenom kvůli tomu, že tam máme firmu. Je nám tam s manželem sympatická atmo­sféra a lidé jsou otevření, optimističtí. Já mám ráda jejich zaměření na rodinu," říká podnikatelka, která také propadla španělské kuchyni.

ekonom

Tento článek vznikl pro časopis Ekonom. Předplatit si ho můžete zde.

"Nyní právě ujíždím na rybičkách nakládaných na kyselo. Pak mám ráda fi­deuu, což je paella, ale z těstovin, a červené víno." Toho si nechává do Česka posílat každoročně tak 12 vzorků, ty s rodinou a přáteli degustuje a pak vybraného vína objedná paletu − pro známé nebo jako firemní dárek.

A jak zajímavé je Španělsko pro byznys? "Přežili jsme krizi a spoustu věcí jsme se naučili," říká podnikatelka. Kdyby se v době stavebního útlumu chovali přísně ekonomicky, odešli by. Ale oni si Španělsko zamilovali. "Trochu toho srdce si můžete jako rodinná firma dovolit. Teď máme vazby na developery, kteří staví velkoryse a spa dávají na terasy. A pak je úžasné, když jdeme v Alicante do práce a jsme 10 minut od moře."

Austrálie: Slavný ohňostroj v Sydney jako na dlani

jarvis_599d530a498e27acfc218482.jpeg
Foto: archiv Kateřiny Kadlecové

Koncem roku 2015 skončila tříletá náročná práce, která přinesla novou generaci vířivek a zahraniční kontrakty. Završením byly oslavy 20 let existence firmy. Po tom všem se jela Kateřina Kadlecová s manželem i synem odměnit, nabrat síly do Austrá­lie. Byla to opravdová dovolená, za kterou se neskrýval, jako obvykle, ještě byznys.