Během posledních dvou roků se jeho knih o vaření prodalo kolem čtvrt milionu výtisků.

Na Facebooku a Twitteru jej sleduje na tři sta tisíc lidí a ještě víc si jich pravidelně pouštělo jeho internetový pořad Peklo na talíři, tepající nekvalitní potraviny.

Roman Vaněk je dnes zřejmě nejvlivnějším mužem českého kulinářského byznysu.

Co je základ vašeho byznysu? Jsou to kurzy, knížky, marketing?

Dnes už je toho samozřejmě víc, ale epicentrum všeho dění je Prakul (Pražský kulinářský institut). Nevím, co se děje, myslel jsem si, že ta konjunktura nějakým způsobem skončí, ale nestalo se.

Částečně je to díky tomu, že vznikla spousta školiček a pseudoškoliček. Dokonce máme i zkušenost s nějakými janky ze Zlína, kteří den poté, co přišli na náš kurz, ho začali vyučovat. Dokonce ten kurz kopírovali doslova z našich stránek.