Spolu s životní úrovní roste automobilová doprava a problémy v ovzduší. Na to poukazuje i kampaň Evropský týden mobility, která probíhá od 16. do 22. září a letos se koná už popatnácté. Jejím cílem je motivovat veřejnost, aby pro přesun po městě využila jiné dopravní prostředky, než je třeba u části populace tolik oblíbený osobní automobil. Tématem letošního ročníku je Chytrá a udržitelná mobilita – investice pro Evropu.

Projekt upozorňuje na komplikovanou dopravní strategii v celé Evropě, která by se dala v mnohém zlepšit. V praxi to znamená především omezit počet automobilů v ulicích a dát více prostoru prostředkům městské hromadné dopravy, cyklistům a chodcům. Předchůdcem kampaně byl v minulosti Evropský den bez aut iniciovaný Evropskou komisí. Ten od roku 2000 připadá na 22. září a v současné době týdenní akci zakončuje.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se