Dva roky, 105 magazínů, třikrát tolik titulních stran, pokud počítáme pokaždé tři varianty, které byly ve hře. Nespočet témat, reportáží, fotoreportáží, portrétů osobností... A jeden trochu kontroverzní název. Zeptali jsme se předních českých osobností z různých oborů, jak vnímají název našeho magazínu a jak by časopis ego! propagovali. Svůj názor nám můžete napsat do diskuse.

1. Je podle vás ego! dobrý název pro novinový magazín?
2. Vždycky jsme se trochu potýkali s tím, jak ego! propagovat. Poradíte nám? Jaký slogan nebo kampaň byste egu! vymysleli vy?

Josef Veselka, přednosta kardiologie MotolJosef Veselka

  1. Ego! se mi líbí, je to zapamatovatelné a jiné než v ostatních novinách.

  2. Obsah se mi líbí. V propagaci se nevyznám, ale vsadil bych na známé tváře. Napadá mě slogan "Čtěte své Ego!"

Ferdinand Leffler, přední zahradní architekt

  1. Podle mě velmi dobrá volba názvu. Sebevědomá, úderná a je jasné, že se nebude klonit konvencím a půjde vlastní cestou. Za mě naprosto v pořádku.​

  2. Jeden vystavuje. Druhý schovává. Ale EGO prostě JE! Kampaň bych proto nazval "EGO JE!".

Jaroslav Besperát, generální ředitel České podnikatelské pojišťovny

  1. Je to výstižné pojmenování, které vychází z obsahu vašeho magazínu. Potenciálnímu čtenáři napovídá, že může očekávat rozhovory s výraznými osobnostmi, které otevírají silná a společensky důležitá témata.

  2. Kampaň se dá dobře postavit na tématech, která zarezonují u veřejnosti. Využít v propagaci známých tváří a populárních osobností může být jedině výhrou.

Jana Zielinski, ředitelka festivalu DesignblokJana Zielinski

  1. Je, každý si ho hned zapamatuje, a to i v případě, když vlastně to slovo nemá moc rád. To je koneckonců i můj případ. V reálném životě totiž ego dokáže napáchat spoustu škody.

  2. "Buďte EGOcentričtí! Varování: Platí pouze při výběru časopisu."

Jiří Kuliš, ředitel Veletrhů Brno

  1. Ego podle mě není dobrý název pro novinový magazín, neboť vzbuzuje negativní asociace. Původní název Víkend byl lepší (čtení na víkend).

Rony Plesl, sklář a designér

  1. Rony Plesl

    Vím, že část české společnosti je háklivá na akcentaci sebevědomí, cílevědomosti a individualismu. Jsem přesvědčen, a i své studenty takto vedu, že právě tyto vlastnosti jsou nezbytné pro budování vlastní osobnosti a následný úspěch. Na druhou stranu mám rád, když se "velké věci" a "velká slova" trochu shodí a zdůrazní se jejich relativita a pomíjivost. Zvláště pro páteční přílohu bych asi volil název, který více potěší a uklidní tlak na výkon, který nás stále obklopuje.

  2. Ego je hezké slovo. Něco v duchu toho, co jsem napsal, bych k němu přidal. Například EGO?! nebo lépe belmondovské "Yes, No, OK…"

Patrik Diamant, podnikatel a jeans maker

  1. Upřímně, název mi neříká téměř nic. Nevím, jestli má vyzařovat to, že lidé, kteří se v příloze objevují, mají něco zajímavého za sebou, nebo jestli tím míříte na lidi, kteří mají silnější ego než jiní... Popravdě vůbec netuším. Název to není špatný, ale nevnímám to zatím jako silný brand, kterému bych rozuměl.

  2. Předpokládám, že v rámci klasického vydání novin máte nějakou zmínku a že články (upoutávky) sdílíte na sociálních sítích – buď ega!, nebo celých HN a také na webu. Abych vám mohl přispět trochu více, asi by to chtělo nějaký "hromadný" brainstorming. To platí i pro slogan.

Jakub Johanides, zakladatel značky Colt Brew

  1. johanides

    Mně se ego! líbí moc. Myslím, ze například v byznysu je "ego", tak jak ho chápu já, tedy odlišení, jedinečnost a vnímání vlastní identity, základem. Jiná věc je, že lidi ego vnímají jako něco hanlivého, přehnaně namyšleného atd., ale to je podle mě chyba.

  2. S ohledem na výše řečené bych šel směrem k té jedinečnosti. Kupříkladu "Ego – obsah výjimečný jako ty"  nebo "Ego – každý jsme unikátní". Osobně bych přemýšlel tímhle směrem.

Viktor Frešo, konceptuální umělec

  1. Miluju ego!

Erika Lindauerová, generální ředitelka HP pro ČR a SR

  1. V tomto případě záleží na obsahu, jaký publikujete v ego! magazínu. Právě obsah udává směr, který si čtenář spojí s názvem. Čistě název ego! může být chápán pozitivně („je to časopis týkající se mě a mých potřeb“) i negativně („evokující sebevědomí, nadřazenost“).

  2. Vzhledem k názvu časopisu a v závislosti na cílové skupině bych si vybrala ambasadora nebo 2–3 různé tipy lidí (různé profily osobností = různá ega), se kterými časopis propojit. V závislosti na daném egu si tam každý najde to svoje.

Mark Baker, americký novinář žijící v Praze

  1. Mark Baker

    Název ego! má poměrně vtipný vedlejší význam (alespoň v angličtině), znamená totiž "sobecký" nebo "zaměřený výhradně na sebe". V psychologii je samozřejmě význam poněkud jiný – ego znamená balanci mezi "id" a "superegem", což je pravděpodobně bližší tomu, co jste názvem zamýšleli.

  2. Při propagaci bych se nebál se při tvorbě pobavit a jet i na trochu agresivní notu. Jeden ze způsobů by byl přidat egu! podtitul, něco jako: "Feed my ego" (Nakrmí mé ego) nebo "It’s all about me" (Celé o mně).