Hodnocení restaurací, ale také hotelů nebo barů na sociálních sítích má svou cenu. Je každopádně důležitější než názory vyhlášeného recenzenta v nejčtenějším deníku nebo na sledovaném serveru.

Když mám jít do podniku, kde jsem ještě nebyl, skoro vždycky se dívám, jaké má hodnocení na Foursquare nebo na Facebooku. Zajímá mě, kolik lidí hlasovalo, a čtu si recenze od hostů. Nejsou stylisticky vybroušené jako ty psané profesionály, ale to podstatné se z nich dozvíte. A když jsou mizerné, zrovna tak jako celkové hodnocení, říkám si, že bude asi lepší jít jinam.

Někteří podnikatelé v tom umí chodit a pro zlepšení skóre dělají psí kusy. Od těch méně etických, jako že si hodnocení píší po večerech s různými vymyšlenými identitami sami, až po legitimní marketing − to když například na účtence nebo na cedulce na dveřích spokojené hosty vyzývají, aby podnik nezapomněli ohvězdičkovat. Každopádně se to vyplatí. A když uživatel vidí, že hvězdičky přidělily stovky nebo tisíce lidí, dá se na výslednou známku spolehnout. Tedy… skoro vždycky. Mohou být výjimky.