Svůj námořnický dětský sen chtěl Jiří Kučera v dospělosti naplnit alespoň pořízením si hausbótu v holešovickém nebo smíchovském přístavu. "Pracoval jsem v Praze jako produktový manažer firmy vyrábějící informační materiály a toužil jsem prostě ráno vylézt z kajuty s dobrým kafem a před odchodem do zaměstnání koukat na vodu," vzpomíná 46letý Jiří Kučera. Začal tedy shánět vhodné plavidlo, hledal v Belgii, Nizozemsku i Německu. Jeho známý mu ale dal tip na rezavý a opuštěný vrak v kopřivách za jeho rodným Děčínem. Oprava zabrala přibližně tři a půl roku a stála statisíce korun. "Několikrát už jsem měl vymyšlený inzerát, že loď prodávám, že už nemůžu, že nemám peníze a jsem vyčerpaný… Ale nakonec ji mám," říká s úsměvem.

Přes léto se svou Skipper Mistress kotví na Císařské louce v Praze, na zimu ji odváží do děčínského přístavu. Jeho loď ho živí − pronajímá ji na oslavy narozenin, promocí, degustace whisky… Pořádá ale také plavby, během nichž si zájemci mohou vyzkoušet, jaké to je, být kapitánem. "Takové plavby jsou pro lidi, kteří nemají papíry na loď, a přesto chtějí být za kormidlem. Já jsem tam čistě jako dohled a oni si celou plavbu jedou sami. Od vyvazování lodě až po zakotvení."