Narodila se v Polsku, studovala v Německu a později žila také v Dánsku a ve Švédsku. Nová ředitelka české a slovenské pobočky Lego Trading Joanna Lazarová má několik domovů. Přiznává ale, že si zamilovala život ve Skandinávii.

K širšímu rozhledu ji vedli její rodiče. Díky nim mluví sedmi jazyky a baví ji poznávat různé kultury. Cizím řečem se chtěla věnovat i na vysoké škole. Nakonec však zvolila studium ekonomie a žurnalistiky. Po škole zamířila do marketingového oddělení společnosti Unilever. Ve firmě strávila 15 let. Měla na starosti například značku nanuků Magnum nebo čaje Lipton. Podílela se na natáčení téměř 50 televizních spotů.

Po čase se přesunula do Dánska, kde vedla marketingový tým instantních potravin Knorr. "Byla jsem mezi Dány jediná cizinka. To je zajímavá zkušenost. Musela jsem být pokorná a postupně si v týmu získat důvěru. Jeden z kolegů mi tenkrát řekl, že respekt si nezískám svou pozicí napsanou na vizitce, ale tím, jak pracuji a jak se chovám," vypráví Lazarová. Po roce se z Dánska přesunula do Stockholmu, kde dva roky vedla takzvané virtuální týmy. "Každý den jsem ze Švédska byla ve spojení s kolegy, kteří pracovali ve Finsku, v Dánsku a v Norsku," podotýká Lazarová, která řízení lidí staví na osobních vztazích a budovat je na dálku pro ni byla velká výzva. Ve Skandinávii se inspirovala stylem práce založeným na partnerství, otevřenosti a důvěře. Po dvou letech zamířila zpět do Německa, kde tři roky řídila vývoj značky Knorr pro celou Evropu.

Joanna Lazarová

Polská manažerka vyrůstala od osmi let v Německu, kde vystudovala ekonomiku a žurnalistiku. Pracovala 15 let v marketingu společnosti Unilever, do Lega nastoupila v roce 2014.

Byznys ovlivňuje lidské životy

Později vedla marketing značek margarínů. To je pro Unilever zásadní část byznysu. "Společnost vyrábí nejvíce margarínů na světě. Byla to obrovská zodpovědnost jak vůči vedení, tak vůči lidem ve výrobě. Zákazníci po celém světě jedí stále méně margarínů a objem zboží klesá. To mě naučilo, že byznys není nic abstraktního a že ovlivňuje lidské životy," vysvětluje manažerka.

Do dánské společnosti Lego se dostala prostřednictvím nabídky headhuntera. V lednu 2014 se stala šéfkou marketingu v regionu Německo, Rakousko a Švýcarsko. Byla zároveň součástí tamního představenstva a marketingového týmu, který pracoval na celoevropských strategiích.

Letos v srpnu byla jmenována šéfkou českého a slovenského trhu. "Moji čeští kolegové jsou v porovnání s Němci méně formální. Bylo pro mě snadné zapadnout do týmu. Brzy jsem se tu cítila jako doma, vyhovuje mi místní humor a vlídná atmosféra," říká Lazarová.

Tuzemský trh je podle ní srovnatelný s jinými evropskými zeměmi. "Se stavebnicemi si hrají jak malé děti, tak vysokoškoláci nebo i páni ve středním věku," vysvětluje manažerka.

Táta staví, dítě může jen koukat

Není podle ní neobvyklé, že otcové záměrně kupují složité stavebnice, které malé děti nedovedou sestavit. "Nakonec to vypadá tak, že tatínkové staví a děti je mohou jen pozorovat," usmívá se Lazarová.

Cílem firmy je podle ní inspirovat a rozvíjet budoucí stavitele, projektanty a architekty.

"Jsme rádi, že naše stavebnice jsou stálicí na dětských dopisech Ježíškovi," dodává šéfka, která je také součástí vedení regionu zahrnujícího Rusko, střední a východní Evropu a Blízký východ. Ředitelem celé oblasti se v srpnu stal Josef Jirovský, který původně zastával její pozici, tedy šéfa české a slovenské pobočky.